Bu Blogda Ara

5 Eylül 2011 Pazartesi

PASTANE USULÜ ŞEKERPARE



Bayramın ardından herkese selamlar.
Bu gece itibariyle bayramda bitti artık,Allah nice bayramlara ulaşmak nasip etsin hepimize inşallah...
Bu enfes şekerpareler bayram tatlılarımdan birisiydi.Gerçekten enfes bir şey oldu,inanılmaz lezzetli,pastane usulü dediğime bakmayın onlardan bile daha güzel oldu.

Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum,asla pişman olmayacaksınız.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.   

Diğer şerbetli tatlı tariflerime göz atmayı unutmayın.



MALZEMELER

125 gr. oda ısısında yumuşak tereyağ
1 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
4 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
yaklaşık 2,5 -3 su bardağı elenmiş un
şerbeti için:
3 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
1/4 limonun suyu
süslemek için:
Hindistan cevizi
Toz Antep fıstığı



HAZIRLANIŞI

Önce Şerbeti hazırlıyoruz, bir tencereye suyu ve şekeri koyup ocağa alın. Kaynadıktan sonra altını kısın,limon suyunu ekleyin 5 dakika daha kaynatın.Orta kıvamlı bir şerbet olacak,pişen şerbeti ılımaya bırakın.

Derin bir kabın içine sıvı yağ,pudra şekeri,yumurtalar ve tereyağını alıp iyice çırpın.Krema kıvamında olmalı.
iyice çırptıktan sonra karbonat ve bir çimdik tuzu da ilave edip karıştırın.
Yavaş yavaş elenmiş unu da ekleyerek yoğurmaya başlayın.Hamur kulak memesi kıvamında olacak ve elinizle bastırdığınızda kıyır kıyır olacak,bu aşamadan sonra yoğurmayı bırakın.

Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp oval şekil verip hafif elinizle bastırın.Çırpmadan hafif patlattığımız yumurta sarısını sürüp,çatalla üzerine çizgi çekin.
Hafif yağladığınız tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında nar gibi kızarana kadar pişirin.Sakın az pişirmeyin şerbetlenince hamurlaşır.

Pişen Şekerpareleri fırından alın, 2-3 dakika bekletip,ilk sıcağı çıkınca ılık şerbeti üzerine dökün.Şerbet ılık,tatlı sıcak olacak ama fırından alır almaz değil ilk sıcağı çıkınca dökün şerbeti.Üzerini başka bir tepsi ile kapatıp dinlenmeye bırakın.
Şerbetini daha çabuk çeksin isterseniz,arada tatlıları ters düz edebilirsiniz.
Üzerini toz Antep fıstığı ya ada Hindistan cevizi ile süsleyip servis edin.

Afiyet olsun.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu 
linkten ulaşabilirsiniz. 

                                                   

8 yorum:

  1. ellerinize sağlık,bu bayram bun tatlıyı yapacağım,görüntüsü bitirdi beni

    YanıtlaSil
  2. TAVSİYE EDERİM NEFİS BİR TATLI,TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  3. irmik de koymak gerekmiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAYIR GEREKMİYOR,YALNIZCA UN KULLANARAK YAPILIYOR VE İRMİKLİLERDEN BİLE NEFİS OLUYOR,GARANTİ VERİYORUM SİZE.SEVGİLER..

      Sil
  4. hemen not aldim, yarin yapmak istiyorum :) cok tesekkurler guzel tarif icin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim,beğeneceğinizden eminim,yeterki püf noktalarını atlama,şimdiden afiyet olsun,ben teşekkür ederim...

      Sil
  5. merhabalar,

    vaktim yok çıktısını almak istiyorum tariflerinizin ama site izin vermiyor. bende yazamıyorum özellikle ayva tatlısına bayıldım ama çıktı alamıyorum
    ve tüm tarifleriniz mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba betül hanım malesef kısa bir süre önce böyle bir önlem almak zorunda kaldım.benden izin almadan,kaynak belirtmeden tariflerimi kopyalayıp yayınlayan sitelere karşı yapmak zorunda kaldım.Eğer çok acil istediğiniz bir yada birkaç tarif varsa mail adresinizi yazarsanız size göndereyim,şimdilik tek çözüm önerim bu olabilir.

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..