Bu Blogda Ara

21 Kasım 2011 Pazartesi

CEVİZLİ DİLİMLER (KOLAY TATLI)

CEVİZLİ DİLİMLER (KOLAY TATLI)
Herkese merhabalar.
  Günler ne çabuk akıp geçiyor değil mi,bayram gelecek neler yapsak,aman temizlikte yapılacak derken,bayram geldi de geçti bile.hemde artık ne kadar geçtiyse ben hala bayramda yaptıklarımı yayınlayamadım diye hayıflanıp duruyorum:)
artık yayınlamak lazım ve ilk iş tatlımı yayınlamak istedim,tatlının  tarifini yeşim abla'dan almıştım,o adına kolay tatlı demiş ben onun affına sığınarak hem onun adını kullanıp hemde cevizli dilimler demek istedim,çünkü bu ismi ona çok yakıştırdım ,)
yeşim abla baklava tadında demiş bence de baklava tadına çok yakın bir lezzet,aralarındaki tek fark yufkası daha kalın açılıyor.
  Gerçekten hem kolay hemde leziz ve bir o kadarda şık bir tatlı,görenler hazır mı aldın dediler,biraz bülbül yuvası havasında leziz bir tatlı,denemenizi tavsiye eder ve tarife geçerim..

  Yalnız ufak bir not yeşim abla pişirme derecesini ve hamurun kıvamını yazmamıştı ben onları kendime göre yazdım kalan birçok şey orjinal tarife göre uyarlanmıştır..

MALZEMELER

1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
un
içine:
bolca dövülmüş ceviz
 şerbeti için:
3,5 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
1/4 limonun suyu

açmak için nişasta
süslemek için:
toz antep fıstığı

HAZIRLANIŞI

öncelikle geniş bir kaba yoğurt,sıvı yağ ve kabartma tozunu alalım,üzerine elenmiş un ekleyerek yoğurmaya başlayalım.hamur kendini toplayınca un katmayı bırakalım.
hamuru iki bezeye ayıralım ve her iki bezeyi de az bir nişasta yardımıyla bıçak sırtı kalınlığında açalım.içine bolca cevizi serpiştirip ne sıkı nede gevşek olmayacak şekilde rulo yapalım ve iki santimlik dilimler halinde keselim.
iki yufkayı da sardıktan sonra yağladığımız tepsiye dizelim ve 190 derecede güzelce kızarana kadar pişirelim.hamur yağlı bir hamur olduğundan biraz geç kızarıyor,sakın tam kızarmadan çıkarmayın fırından ,aksi taktirde tatlınız şerbetlenince hamurlaşabilir.


kızaran tatlıları fırından çıkarıp soğumaya bırakalım.
   şerbeti içinde ocağa su ve şekeri alalım,biraz kaynadıktan sonra limon suyunu da ekleyip ocağın altını kapatalım ve soğumuş tatlımızın üzerine kaynar şerbeti kepçe yardımıyla gezdirelim. ve üzerini başka bir tepsiyle kapatalım.
tatlımız bekledikçe dahada güzelleşiyor,şerbetini çekince üzerini Antep fıstığıyla süsleyip servis edelim.

AFİYET OLSUN...

                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

24 yorum:

  1. yapımı zor değil ancak görüntü çok şık bir tatlı olmuş tadı da eminim öyledir ellerine sağlık reyhancım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz güzel gözüküyor, sanki bende becerebilirim.Denemeliyim, sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. ..evet şehrinaz'cım yapımı çok zor değil,ama görüntü ve lezzeti seninde tahmin ettiğin gibi muhteşem,çok sağol canım..

    ...mutlaka dene dilek'cim,sende beceremeyeceksen artık,havada karada yaparsın emin ol:)saol canım..

    YanıtlaSil
  4. Reyhancım Yeşim ablanın yaptıgı hersey gercekten nefıs oluyor..Ellerıne saglık hem yapılısınıda resımlemıssın ne guzel olmus boylelıkle bende deneyecegım zaman kolaylık olucak bana hemen not aldım...sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  5. hoşgeldin saliha'cım,aynen katılıyorum sana tarifini en çok denediğim ve gözüm kapalı güvendiğim blogerlerin başında geliyor yeşim abla,mutlaka dene canım,çok leziz ve şık bir tatlı.çok öpüyorum canım,sağol

    YanıtlaSil
  6. oh hem kolay hem enfesss:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. bende eskiden çok yapardim gerçekten çok pratik bir tatli. Sahane gorunuyor ellerin dert görmezsin canim

    YanıtlaSil
  8. Canım gerçekten çok güzel görünüyor.
    Tam ikramlık olmuş bunlar.
    Bol fıstıklısın alıyorum birkaç tane..
    Ellerine sağlık tatlım..
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. ...teşekkür ederim papatyam,aynen öyle hem kolay hem leziz:)

    ...teşekkür ederim mis kokulum,seninde ellerine sağlık olsun...

    ..al tabi meliha'cım lafı bile olmaz afiyet şeker olsun:)
    sağol canım bende çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  10. Aaaaa ben bayıldım bu tatlıya,Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar.
    cevizide çok severim

    YanıtlaSil
  12. muthis gorunuyor canim ellerine saglik, kolay olmasi ayri bir guzel :)

    YanıtlaSil
  13. hoşgeldin aycan'cım,çok teşekkür ederim canım,sevgiler..

    ...teşekkür ederim nilay'cım eksik olma canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. bana tatlı göstermeyin güya bir süre tatlı yayınlamayacağım dedim ama dayanamıyorum nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  15. Canım ellerine sağlık enfes görünüyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. görüntüsü tadını garantiliyor gerçektenn..
    ellerinize sağlık...
    sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil
  17. ...BAHAR'CIM UNUTTUN BEN SENİN TATLIYAYINLAMA DİYETİNDE OLDUĞUNU,YOKSA YAYINLARMIYDIM HİÇ:)SAĞOL CANIM..

    ...TEŞEKKÜR EDERİM DERYA HOŞGELDİN CANIM,SEVGİLER..

    ...AYŞEGÜL'CÜM SENDE HOŞGELDİN,SAĞOLASIN,SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  18. Bende yapmistim yillar önce,pratik ve nefis olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  19. Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Adı da çok yakışmış.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. En kısa zamanda yapmam lazım ellerinize sağlık..
    Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  21. ...SENİNDE ELLERİNE SAĞLIK BAHAR'CIM,SAĞOL CANIM,SEVGİLER..

    ...TEŞEKKÜR EDERİM PEMBE,ADINI BEĞENMENEDE AYRICA SEVİNDİM,GERÇİ ORJİNAL ADINIDA YAYINLADIM AMA CEVİZLİ DİLİMLERDE DEMEK İSTEDİM,SEVGİLER CANIM..

    ...MUTLAKA YAPMALISIN EMİNE,TECRÜBEYLE SABİTTİR,TEŞEKKÜRLER,SENDE ALLAH'A EMANET OLASIN..

    YanıtlaSil
  22. bu tatlı insana diet bozdurur walla! Ellerine sağlık canım gerçekten nefis duruyor:)

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlık,görüntü muhteşem.
    saliha

    YanıtlaSil
  24. ...teşekkür ederim tümay'ım,hiç diyet yapmadığım için nasıl bozulur pek bilmem:)
    teşekkür ederim tümay'ım,
    sevgiler canım..

    ...teşekkür ederim saliha,sevgiler..

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..