Bu Blogda Ara

21 Aralık 2011 Çarşamba

Barbunyalı Kara Lahana Çorbası

KARA LAHANA ÇORBASI
Karadeniz'in meşhur kara lahana çorbasını bilmeyen yoktur sanırım,siz sever misiniz bilmiyorum ama ben bayılırım.Nefis,yöresel lezzettir,her zaman anneciğimin elinden yerdim,hala da yaptıkça getirir sağ olsun. 
Onun elinden yemek ayrı bir keyif benim için ama hep hazır olmaz,artık sık olmasa da kendim yapıyorum.Eğer sizlerde Kara lahana çorbasını seviyorsanız tarifimi mutlaka deneyin derim
,eminim sizlerde çok beğeneceksiniz.
Diğer çorba tariflerime BURADAN ,yöresel lezzetlere de BURADAN ulaşabilirsiniz.

8-10 kişilik
MALZEMELER

1 bağ orta boy kara lahana
1,5 su bardağı haşlanmış barbunya
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 orta boy kuru soğan
4 su bardağı et suyu
3 su bardağı su
1 tepeleme yemek kaşığı mısır unu
1-2 çay kaşığı pul biber
karabiber
tuz

HAZIRLANIŞI

öncelikle lahanaları incecik kıyıp yıkayalım.diğer taraftan tencereye (ben düdüklüde yaptım hem çabuk pişsin hemde daha lezzetli olsun diye,su miktarını da ona göre yazdım,eğer normal tencerede yapacaksanız su miktarını ayarlarsınız).
tencereye yada düdüklüye yağlarımızı alıp eritelim ve yemeklik doğranmış soğanlarımızı ekleyip kavuralım,ardından salçaları da ekleyip biraz daha kavuralım ve suyumuzu ekleyelim,eğer et suyu ekleyecekseniz su miktarını ona göre ayarlayın.kaynamaya bırakalım,eğer bulyon kullanacaksanız su kaynayınca onuda ekleyin ve barbunyaları ekleyip biraz pişirelim,barbunyalarınız yumuşaksa çok bekletmeden lahanaları da ilave edelim.Ardından tuz ve baharatları da atıp düdüklünün kapağını kapatıp saatini tutup pişmeye bırakalım.süre vermiyorum çünkü lahanadan lahanaya pişme süresi değişir.piştikten sonra daha önceden 1 bardak suyla ıslattığımız mısır ununu da ilave edip 5 dakika daha pişirelim.eğer suyunu fazla çektiyse biraz daha kaynar su ilave edebilirsiniz.işte bu kadar..
sıcacık mis gibi servis edelim..
Afiyet olsun...

Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      
facebook:   anne eli gibi
  
                                                     

29 yorum:

  1. ooo inanmıyorum çok severim harika. hele de bol acılısını :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. canım ne yaptın sen böyle ben çok severim bir karadenizli olarak benim annem de çok güzel yapar aynı böyle barbunyalı valla olsa da yesem :) ellerine sağlık Reyhancım...

    YanıtlaSil
  3. Of of of... nasıl bir vitamin deposu bu?? Teşekkürler, kesin yapacaklarım listeme aldım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık besleyici ve bol vitaminli bir çorba.

    YanıtlaSil
  5. ... teşekkür ederim leyla,bende genelde bol acılı yaparım..

    ...ah suzancım benimde annem çok güzel yapar ama artık iş bana düştü bende fena yamıyorum hani:)
    sağol canım..

    ...sahiden vitamin deposu bir çorba,tavsiye ederim ahu,teşekkürler..

    ...teşekkür ederim pembe kekik...

    YanıtlaSil
  6. Canıım ben de giresunlu biri olarak görünce dayanamadım:)) eline sağlık pek nefis görünüyor. Ben de yapıyorum ama barbunya yerine haşlamış kurufasülye ve mısır yarması kullanıyoruz biz. Mısır unlu ve tereyağlı yapıyoruz:))

    YanıtlaSil
  7. Canıım ben de giresunlu biri olarak görünce dayanamadım:)) eline sağlık pek nefis görünüyor. Ben de yapıyorum ama barbunya yerine haşlamış kurufasülye ve mısır yarması kullanıyoruz biz. Mısır unlu ve tereyağlı yapıyoruz:))

    YanıtlaSil
  8. Offf çok merak ediyorum bu tatı eline sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ohhh, ellerine saglik... Ben bayilirim karalahanaya.... Yaaaa, bak simdi, olsa da yesek... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. annem çok yapardı canım.şimdi görünce canım istedi.ellerne sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. OH MİS GİBİ BİZDE ÇOK SEVİYORUZ ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. ...ben hiç kuru fasülye kullanmadım ama bazen mısır yarmasıylada yaparım gerisi zaten mevcut listede var:)
    sağol canım..

    ...mutlaka denemelisin feray,çok güzeldir,sağol..

    ...teşekkürler münster,olsa bande yerdim taslak tarifi bu:)

    ...teşekkür ederim sevda,banada annemden kalan bir lezzet..

    ...teşekkür ederim gül ,sevgiler..

    ...

    YanıtlaSil
  13. Bol vitamin deposu, tam kislik çorba, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  14. ben de bayılırım kara lahanaya dolması, çorbası farletmez..çorbasını da ne zmandır yemiyodum aklıma getirdin valla canım çekti yapmam lazım en kısa zamanda..AFİYET OLSUN ...

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşın yapmıştı ve bana göndermişti,gerçekten çok lezzetli..
    Ellerine sağlık canım..
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Çok besleyici bir çorba olmuş, ben kara lahanayı hiç bilmem, görmedimde .Ama hep sarmasını duyarım, çorbasını ilk sizden duydum.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. ...teşekkür ederim ayla,sevgiler..

    ...hazır canında çekmişken yap bence tam zamanı,teşekkürler ve hoşgeldin pompişçe..

    ...çok lezizdir meliha'cım mutlaka sende yapmalısın,sağol canım,bende öperim..

    ...kara lahanayı görmemiş olman ne kadar enteresan dilek,halbuki sen bayılır ota böceğe:)
    emin ol enaz sarması kadar yenesi bir lezzet,sağol canım..

    YanıtlaSil
  18. birkere yedim çok beğendim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. lahana zayıflama var denedınmı

    YanıtlaSil
  20. yok canım denemedim,ihtiyacım yok:)

    YanıtlaSil
  21. merhaba arkadaşım.İnci sanat evine mesaj yazamadım Etkinlik için bir başka tarif almış Nasıl oluyor.?

    YanıtlaSil
  22. karalahana yani pancar çorbasının orjinali bu değildir.+ çorbaya tat veren iç yağ dır. o olmassa lezzeti asla olmaz.1 litraya 1 küçük bağ lahana çok ince olmicak şekil de doğra.kaynayan suya ekle hemen 1 baş soğanı doğra biz ala fasülye deriz onu yada yazdan kalma mısır hiç biri yoksa 1 avuç pirinç iç yağını ardından mısır ununu ekle 2 dolu dolu avuçç. bide biber at içine 1 bütün bu kadar.or jinali budur.öle yağ tereyağ yoktur.. saygılarr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bizde karadeniz'liyiz ve lahana çorbasını annem ve anneennem'den öğrendim.Biz de hiç iç yağı kullanılmaz,sadece anneannem acı yağla yapar o da herkeste bulunan bir malzeme değildir,bende kullanmıyorum o nedenle yazmadım.Ayrıca ne kadar yöresel bir tarif olsa da karadeniz'in her şehrinde farklı şekilde yapılır,bizde de böyle gelmiş böyle gidiyor.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim,saygılar..

      Sil
    2. Her şeyin çulkunu çıkarıyorsunuz hiç çorba dediğiniz yemek katı olurmu.? tamamen yanlış bir tarif bu aslı ise şöyledir önce lahanaları haşlıyorsunuz sonra mikser yardımıyla çorba kıvamına getiriyorsunuz tuzunu salçasını yağını isotunu acı biberini ilave ediyorsunuz lahanın oranına göre 3 veya 4 çorba kaşığı mısır ununuda ilave ederek tekrar mikserden geçirdikden sonra barbunyaları ilave ederek pişiriyorsunuz işte kara lahana çorbası budur sizin tarifiniz ise kara lahana yemegidir

      Sil
    3. Sizin dediğiniz ezme lahana çorbası olmuş.Siz öyle yapabilirsiniz saygım var ama yanlış tarif denemeniz hiç olmadı.Bende karadeniz'liyim ve bugüne kadar sizin anlattığınız şekilde yapanını hiç görmedim.Ayrıca çorba illa ki ezme olmaz içinde çeşit çeşit sebzelerden oluşan sebze çorbası ve onun gibi birçoğunun da adı çorba olarak geçer.
      saygılar.

      Sil
  23. cok teşekkür ediyorum Adsız bende bu orijinal tarifi arıyordum....:)...........ic yagı olmadan tadı olmuyor......

    YanıtlaSil
  24. Tarif icin cok tesekkurler, ben bulyon, et suyu ve biber salcasi koymadan pisirdim, pisince mikserle biraz cirptim, cok nefisti. Trabzonlu olarak kara lahana yemegi yiyerek buyudum, her evde yedigim biraz degisik yapilmis olurdu, kimi ezilmis kimi ezilmemis, kimi misirla, kimi barbunyayla, hatta bulgurla yapilan da yedim, kara lahana tadi geldigi surece hepsinin guzel oldugunu dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  25. Karadeniz cok genis bolge heryorenin farkli ama asil lazlar arhavi bolgesi beyefendinin tarifi gibi yapar ve icyagi kullanilir.lazlar icyagsiz hicbir lahana yemegi, corbasi yapmaz

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..