Bu Blogda Ara

16 Ocak 2012 Pazartesi

PORTAKALLI KURABİYE

PORTAKALLI  KURABİYE


Tüm takipçilerime güzel,huzurlu bir hafta diliyorum..

    Haftaya istanbul'dan beyazlar içinden size seslenirim diye umutlanmıştım ama yine istanbulun havası benide herkeside yanılttı.oysaki nede güzel lapa lapa yağmaya başlamıştı ve hatta neredeyse tüm şehirde elektrikler ve sular kesilmişken dedim heralde bu sefer yağacak,yağız'ımla kartopu oynayacağız,kardan adam yapacağız,ama cııııkkk yine yağmadı ,hatta ertesi güne günlük güneşlik başladık:(
    Asıl enteresan olan istanbulda doğmuş büyümüş olan ben bu duruma alışamadım,neyse efendim bu kar yağdı ,yağmadı meselesi uzar gider ,biz asıl konumuza dönelim:/

   Haftaya kurabiye tarifiyle başlayalımda çayın yanında hem yiyelim hemde hayal kuralım dedim,mesela dışarıda lapa lapa kar yağıyor,bizde onu izlerken çay ve kurabiye keyfi yapıyoruz:)

Hazır portakal mevsimiyken yapmak ve yayınlamak farz oldu.tarifini nerden aldığımı bile hatırlamayacak kadar eski bir tarif,her nerden aldıysam gıyabında kendilerine teşekkür ederim:/
    Portakal aromasıyla nefis bir kurabiyedir,üstelik un miktarını ayarlayarak ister sert ister daha yumuşak bir kurabiye elde edebilirsiniz.
tarifimi ''porselen demlik çay saati etkinliğine'' sevgiili özlem'e gönderiyorum..
Geçelim tarifimize..

MALZEMELER

•2 adet orta boy portakal
•1/4 margarin
•1/4 su bardağı sıvı yağ
•1 su bardağı şeker(daha tatlı olsun isterseniz biraz daha ilave edebilirsiniz,)
•2 adet yumurta
•1 paket kabartma tozu
•aldığı kadar un

HAZIRLANIŞI

•3 bardak unu kabartma tozuyla karıştırıp eleyelim ve bir kaba alalım,ortasını havuz gibi açtığımız unun  içine,şeker,sıvı yağ,margarin ve bir yumurtayı ekleyelim.diğer taraftan portakalların kabuklarını rendeleyip,içinide blendırdan geçirip püre haline getirelim ve diğer malzemelere ilave edip yoğurmaya başlayalım.yumuşak ve yapışkan bir hamurdur,azar azar hamur kendini toplayıp ele yapışmayana kadar un ekleyip yoğuralım.
   portakalın büyüklüğüne göre değişir ama 6 bardak kadar unu yiyebilir.yoğurma işlemi bittikten sonra şekil verip, yağladığımız tepsimize dizelim,yumurta sarısını da sürüp fırına verelim.200-220 derecede altın sarısı olana kadar pişirelim.

AFİYET,ŞEKER OLSUN...

24 yorum:

  1. mis mis.sabah sabah kokuya bogdun evi.mis gibi kurabiye kokusuna.goruntu super.ellerine saglik.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. İstanbul^da yoğun bir kar göremez olduk. bu kez ben de umutlanmıştım ama yine teğet geçtik.

    Kurabiye iştah uyandırıcı gözüküyor, elinize emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Kar duasına çıksak yağarmı acaba :)

    kurabiyelerin nefis duruyolar alsam bir iki tane çayımın yanına nasıl olur :) ellerine sağlık,selamlar

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık:) Muhteşem gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyo..portakal aromalı şeyleri büskuvi ve kurabiyeleri severim..eline sağlık..

    YanıtlaSil
  6. canım ben geldim:))
    portakallı pastandan çayımın yanına aldım.
    iyi günler bana da beklerim.
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  7. Tarifler portakallı,elmalı ya da çikolatalı oldumu herika oluyor. Bence de tam mevsime uygun bir paylaşım olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ...u.aydın,teşekkür ederim canım,iyi haftalar..

    ...nalan ünal,aynen öyle yoğun bir kar malesef yok sözde bugün öğleden sonra başlayacak dediler ama hala tık yok:)
    teşekkür ederim..

    ...gelibolu17,bence mantıklı sosyal alemden duyurup duaya çıkalım:)
    sağol canım..

    ...çiçeklendim,teşekkür ederim canım..

    ...pompişçe,bende portakal aromasını çok severim ve yakıştığını düşünürüm,sağol canım,sevgiler..

    ...bir kase lezzet,hoşgeldinnnn:))
    afiye olsun canım sağol,koşa koşa geliyorum:))

    ıhlamurcum,sana aynen katılıyorun dilek,çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. beni yanıltmadı işteeee:)hihi:P

    çok severim portakal kokulu lezzetleri. insan bi ikram eder komşum:)

    ellerine emeklerine sağlıkk..

    YanıtlaSil
  10. Reyhancım bende bekledim ama olmadı sanırım biz bu sene yine lapa lapa kar göremeyeceğiz :)
    tam mevsimine göre muhteşem bir lezzetle haftaya merhaba demişsin tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. İKİNDİ ÇAYIMIN YANINA OLSA NE GÜZEL OLURDU.
    HEM DE PORTAKALLI,ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR.
    BEN DE SABAH KALKTIĞIMDA BEMBEYAZ BİR MANZARA İÇİN.BUGÜNLER DE NİLÜFERİN KARLAR YAĞAR ŞARKISINI DİNLİYORUM.ÇEKİM YASASIYLA KAR GELSİN DİYE:))
    BİR YANDAN YAĞAN KARLARI SEYRETMEK BİR YANDAN PORTAKALLI KURABİYELERİ YEMEK İSTİYORUMMM:))
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  12. harıka olmus canım mıs gıbı portakal kokulu ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  13. ...papatyam hemen tivit olarak atyorum sana:)sağol canım..

    ...sevil'cim,malesef öyle görünüyor ankaraya'mı taşınsak acaba:)
    teşekkürler..

    ...sevalce lezzetler,evet sevalcim çekim kuvvetiyle he beraber karı çağıralım o zaman belki gelir:),sağol canım..

    ..zeymuran,sağol canım,iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  14. Misssss gibi portakal kokusuna geldim..:))
    Ahh mutfakla aram pek iyi değil son günelerde bende böyle ekrandan bakıp bakıp yutkunuyorum.
    Akşama kalkıp yapasım var ama keyfim yok..
    Kaldıysa gönder bana birkaç tane..:)),Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  15. Ben de her sabah kalkınca heyecanla perdeyi açıyorum,kar yok,her yere yağdı,buraya yağmadı:((

    Kurabiyeler nefis görünüyor,ellerine sağlık,iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  16. canım ellerine sağlık nasılda mis gibi kokuyordur. çok seviyorum portakallı tatlıları

    YanıtlaSil
  17. Kurabiyeler çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. degisik bir tarif harika gözüküyorlar ellerine saglik

    YanıtlaSil
  19. Çooook severim çoook.Mis gibi ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Bu günlerde yapmayı düşündüğüm bir tarif ama bazı meşgaleler yüzünden erteleniyor maliseff:)Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  21. ...meliha'm sen neden böyle oldun canım ya hasta olmayasın sakın dikkat et kendine,hemen yapıp gönderiyorum:)sağol canım..

    ...erguvan vakti,sonunda bizim buraya yağdı ama bakalım ne kadar sürecek,dolacak mı?sağol canım..

    ...nilay,sağol canım..

    ...armina,teşekkürler canım..

    ...cafe de mola,biran evvel senin kurabişlerinide bekleriz,sağol canım..

    YanıtlaSil
  22. Portakallı kurabiyeyi çok severim sizinki de farklı, birde böyle deniycem inşaallah.
    Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  23. Portakallı herşeyi çok seviyorum
    kek,kurabiye pasta vs
    ellerinize sağlık tam çay yanına güzle olurlar.

    YanıtlaSil
  24. pişiyor fırında bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..