Bu Blogda Ara

13 Şubat 2012 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSLU ISLAK KEK







Herkese güzel ve huzurlu bir hafta diliyorum..

  Üç günlük bir aradan sonra yeni bir tarifle tekrar sizlerleyim.
hatırlayanlarınız vardır bu nefis kek benim doğumgünü menümdeydi fakat bir türlü yayınlamak kısmet olmadı,menüyü tamamlayamamış,sadece pastamı  , amerikan saltasını  ve   lorlu örgü böreğimi yayınlayabilmiştim.
  Gerçi sadece 2 tarif kalmıştı biri ıslak kekim, diğeride patates püresi onun tarifinide bir aksilik olmazsa yarın yayınlarım inşallah.Bu güzel kekin tarifini sevgili Elif kormazel'den almıştım,diğer ıslak keklerden farkı extra olarak çikolata sosuda katılıyor olması,anlayacağınız çok yoğun bir sosu var,birde bu şekilde denemenizi tavsiye ederim kekten çok pasta kıvamında leziz birşey çıktı ortaya..
   Geçelim tarife..



ÇİKOLATA SOSLU ISLAK KEK

MALZEMELER

4 adet yumurta
2 su bardağı un
2 su bardağı şeker
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı kakao
200 gr eritilmiş tuzsua tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilin
1paket kabartma tozu

çikolata sosu için:
200 gr çiğ krema
80 gr bitter çikolata

üzerine:
toz antep fıstığı
hindistan cevizi




HAZIRLANIŞI

  Öncelikle sıvıyağ,eritilmiş tereyağı ,süt ve şekeri şeker eriyene kadar iyice çırpıyoruz.ardından kakaoyuda ekleyip çırpmaya devam edelim ve 1 su bardağı bu karışımda ayıralım,yalnız size tavsiyem su bardağınız çok büyük olmasın,çünkü çikolata sosuda hazırlayacağımız için sosu fazla olabilir.b,rde en güzel yanı ayırdığımız sosta çiğ yumurta olmayacak.
1 su bardağı ayırdıktan sonra ayrı bir kasede çırptığımız yumurtalarıda ekleyelim ve çırpmaya devam edelim,en son elenmiş un,kabartma tozu ve vanilinide ekleyip karıştıralım ve yağlanmış,unlanmış tepsimize döküp, 150-160 dereceli önceden ısıtılımış fırında kürdan temiz çıkana kadar pişirelim.

   Diğer tarafta çikolata sosu için kremayı bir tencereye alıp ısıtalım ,hafif kaynamaya başlayınca altını kapatıp doğranmış çikolatayı atalım ve hızlıca karıştırıp ermesini salayalım.çikolata eriyince ayırdığımız 1 su bardağı sosuda ekleyip karıştıralım ve fırından çıkıp birkaç dakika ilk sıcağını atması için beklettiğimiz kekin üzerine dökelim.
   Sosu daha iyi çekmesi için bıçakla yada kürdanla delikler açabilirsiniz.kekimizi birkaç saat dinlendirip sosunu daha iyi çekmesini için bekletelim.
üzerini ben fıstık ve hindistan ceviziyle süsledim çokta güzel oldu,siz dilediğiniz başka bir malzemeylede süsleyebilirsiniz.



AFİYET,ŞEKER OLSUN...

69 yorum:

  1. tereyağı ile hiç denemedim. Tadını merak ettim. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. reyhancım ben geldim
    çok severim
    ellerine sağlık canım
    :)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. offff çikolata manyaklarına göre bayıldımm:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle çikolata delileri buraya:)
      sağol canım...

      Sil
  5. ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ooff bu cok islak olmuuus... Bu kadar islak ve davetkar yapilmaz kiiii :(

    YanıtlaSil
  7. ÇOk güzel görünüyoor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. nefis kek olmuş ellerine sağlık bir dilim kaptım gitti. iyi akşamlar:))

    YanıtlaSil
  9. Çikolata sosu resimlerde farkediliyor canım , harika bir görüntü , eline sağlık . Ayrıca sosta yumurta olmaması da iyi geldi bana .

    Tarif için teşekkürler , mutlu haftalar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en güzel yanı sanırım sosta çiğ yumurta olmaması,sağol canım...

      Sil
  10. Benimde favorimdir ıslak kek. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok severim, ellerine sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. cok guzel gorunuyorrrr...reyhancim ellerine saglik:))

    YanıtlaSil
  13. elinize sağlık.görüntü çok güzel.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık ,evdekilerede afiyetler olsun :) iyi akşamlar canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım ,çoktan afiyet oldu bile:)sanada mutlu akşamlar canım...

      Sil
  15. Nefis görünüyor ellerinize sağık.

    YanıtlaSil
  16. dayanılır mı bu lezzete:)
    kaptım dilimin birini ve kaçtım reyhanım,müsaden ile:)
    muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dayanılmaz tabi:)al canım afiyet olsun sana,sağol...

      Sil
  17. Harika,sosu da bol olmuş tam benlik,ellerine sağlık..Selamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Harika:)

    YanıtlaSil
  19. bizim evde de çok seviliyor bu tarz kek:) ellerine emeklerine sağlık reyhancım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol şehrinaz'cım bizde aslında kuru olanı daha makbul ama bunuda seviyorlar:)

      Sil
  20. çok severim bu keki ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Offf Reyhanım bayılırım, çok güzel olmuş canım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. En sevdiğim kek. Ellerine sağlık. Çikolata mutluluk demektir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman her daim çikolata yiyelim ve mutlu olalım:)
      sağol canım..

      Sil
  23. Demek herkesin sevdiği bir kek,ben de çok seviyorum:)
    Bu güzel sunuma,paylaşan yüreğine çok teşekkürler.Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Bizim evde çok sevilir ama senin sosun farklı olduğu için en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık. çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka denemelisin,teşekkür ediyorum canım...

      Sil
  25. Canim ellerine emeklerine saglik cok güzel nefis görünüyor afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  26. Ofofof bu yenmez mi?
    Harika nefiss bir görüntü,ellerine emeklerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Iste ben buna dayanamam !! harika otesi olmus canim ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  28. Nefis olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Amanınnnn bomba olmuş bu ıslak kek..
    Ellerine sağlık canım..
    Oğluumu okula gönderdim ve bir keyif kahvesi içicem,yanına gönder birkaç dilim kekinden..
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen gönderiyorum canım:)
      sağol meliha'cım,öperim..

      Sil
  30. Allahımmm:(
    yemede yanında yat tam yerini bulduu:(
    ellerıne sağlık canımmmmmmm:)

    YanıtlaSil
  31. Off tam cikolata krizine girenlere uygun bir tarif:)Ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  32. çok severim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  33. Ellerinize sağlık, çok sevdiğim bir kek, nefis görünüyor. Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. ellerine saglik.mis mis0.cikolatali....!yeme de yaninda yatsevgilerle.

    YanıtlaSil
  35. herçeye ölüyorum bitiyorum, ağzımın sularını klavyeden zor topluyorum
    ne olucak benim bu iştahla derdim yaaa...
    yine harika bir sunum olmuş,eline sağlık canım...

    sevgiler

    http://darkolivee.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım iradeni kullanmaya çalışacaksın başka çaresi yok sonra çok üzülürsün,sağol canım..

      Sil
  36. nefis görünüyor kek çok severim helede çikolatalı süper

    YanıtlaSil
  37. Nohaa yaaaa :D ya allahım bizim gibi öğrencilere yapılacak işmi bu yemek bloggerlaroının hergün değşik tariflerle bloglarını güncellemeleri :D ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah:))
      e tabi öğrencileri azıcık haksızlık oluyor ama bizde blog yazmayı bırakamayız değilmi:)
      sağol canım...

      Sil
  38. sadece sıvıyağ katsam olurmu ?

    YanıtlaSil
  39. sadece sıvıyağ katsam olurmu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hülya hanım,
      ben yalnız sıvı yağ ile hiç denemedim bu nedenle net bir şey söyleyemem ama illa kullanacağım derseniz un miktarı ile de oynamanız gerekecek ayarlayabilirim derseniz yalnız sıvı yağ kullanın,sonu hüsran olsun istemem.tabi tereyağının verdiği extra lezzeti de göz ardı etmemek gerek.karar sizin.
      sevgiler...

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..