Bu Blogda Ara

10 Mart 2012 Cumartesi

MERCİMEK KÖFTESİ

MERCİMEK KÖFTESİ
Herkese merhabalar,mutlu bir hafta sonları..
  Umarım herkes iyidir,beni sorarsanız,soranlar olur bence :)
yoğunluğumu saymazsak çok şükür iyiyim..
Bugün hemen konuya geçiş yapmayı düşünüyorum,efendim sıradaki tarifim benim ilk tariflerimden olan mercimek köftesi, fakat şuan itibariyle ilk tarifle hiçbir ilgisi kalmadığından ve bunun lezzetini daha çok beğendiğimden,yeni fotoğraflarıyla güncelleme kararı aldım.Bence çokta iyi ettim,e hadi o zaman buyrun yeni tarifimize..
  Heee bu arada unutmadan tarifimi ''porselen demlik çay saati etkinliğine'' ev sahibeliği yapan canım arkadaşım Gelibolu17   'ye gönderiyorum ve etkinliklere zaten alışık olan arkadaşıma, kolaylıklar diliyorum..

MALZEMELER

1,5 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince bulgur
3,5 su bardağı su
3 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet orta boy soğan
1 demet maydanoz
1 demet yeşil soğanın yaprakları
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tutam taze nane (yoksa 2 çay kaşığı kuru nane)
pulbiber
tuz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
servis için
kıvırcık salata ve limon
MERCİMEK KÖFTESi
HAZIRLANIŞI

   Öncelikle yıkadığımız mercimeği kısık ateşte 3,5 su bardağı suyla pişirip, çok az su kalacak şekilde suyunu çektirelim.suyunu çekince yıkanmış bulgurları ekleyip iyice karıştırıp kapağını kapatalım.15-20 dakika demlendirelim.
    Diğer taraftan margarini ve sıvıyağı bir tavaya alıp  ısıtalım ,yemeklik doğradığımız soğanlarıda ekleyip soteleyelim.ardından salçalarıda ekleyip kavurduktan sonra ateşten alalım ve demlenmiş olan mercimek ve bulgurların içine katalım.ardından ince ince doğranmış yeşilliklerimizi de ekleyip son olarak tuz ve baharatlarını ekip iyice harmanlayalım.baharat miktarını kendinize görede ayarlayabilirsiniz ama bu baharatları mutlaka kullanın derim,en çok onlar yakışıyor.
   Eğer köftelerin miktarını çoğaltmak isterseniz iki mislini yapabilirsiniz.bu harçla böldüğünüz parçalara göre değişiklik gösterir ama, ortalama 15 adet çıkıyor.
Köfte harcımız hazır olunca,istediğimiz şekli verip,kıvırcık ve limonla servis edelim.
AFİYET OLSUN...

                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

43 yorum:

  1. Bak bunu çok severim Reyhancığım biliyorsun huyum kurusun geceleri bloguna girip yiyorum hepsini sabah gelenlere bir şey kalmıyor:)) öyle bir şey olsa çok komik olurdu:)) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. bayılırımm,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Daha sabah kahvaltısı etmedim , ama olsa afiyetle yerim harika görünüyor , eline sağlık canım .
    Mutlu haftasonları , sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hayatim ne zamandir ben de yapmak istiyorum ama nasip olmuyor yapsammi ne?
    ellerine saglik,harikalar gercekten,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  5. Ohh mis mis limonlu ne yenir:)Çokk severim ellerine sağlık canım.
    Ama,Siyah kuğu geceleri yiyormuş haberin olsun,bize kalmıyorrr:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık bu tat sevilmez mi....

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor. canım çekti gerçekten. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. hayır ama olmaz ki bu şimdii.. öyle severim ki ben mercimek köftesinii. keşke olsa da yeseekk .
    ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor şu öğle saatinde açlığın dibindeyken kötü oldu bunu görmem :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize saglik cok guzel

    YanıtlaSil
  10. Harika bir tat mercimek köftesi,biz bayanlar kısır ve mercimek köftesinden vazgecemeyiz galiba :))

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık,insanın canı çekiyor :)
    Sevgiler

    http://aishasbazaar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. merhab canım.ben pınar blogcuya yenı katıldım.henuz arkads eklemeyı bılemıyorum.senı eklemek ıstedım ama beceremedım.ekleyecegımız arkadsın hotmail adresıne gondererekmı yapıyoruz. mercımek koftesı bızım evde en sevılen koftedır.bende sık yapıyorum. bu arada tava boregını denedım.dedıgın gıbı su boregı gıbı oldu.tesekkur ederım tarıfın ıcın.ben blogcuda yokkende senın tarıflerıne bakıyordum. ellerıne saglık.bye

    YanıtlaSil
  13. Elinize saglik, mercimek koftesi en sevdiklerimdendir. Hele birde gurbet ellerdeyken :)

    YanıtlaSil
  14. Herkes gibi benim de sevdiğim lezzetlerden ve nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  15. bizde yaptık canım
    ikimizede afiyyet olsun
    ellerine sağlık
    mmmmmmmmm ekşili ekşili harika
    :))

    YanıtlaSil
  16. çok sevdiğim bir lezzettir
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. İşte bunu çok severim :) ellerine sağlık, çok nefis bir görüntü..

    YanıtlaSil
  18. HARİKA BİR LEZZET,ELLERİNE SAĞLIK..SEVGİLERİMLE:)

    YanıtlaSil
  19. bol limonlu marula sarıpta ne çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. bulgurlu bütün tarifler hem göze hem mideye hitabediyor bence ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. cok severim ve yakinda yapmak istiyorum bende :-))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba, çok leziz görünüyor. Elinize sağlık. Çok severim. Ben kimyon kullanmıyordum bir dahakine deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  23. çok sever sık sık yaparım ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  24. Hani bunun yanında marulları,limonu:) O kadar canım çektiki hani erken saat olsaydı mutlaka yapardım,çok harika görünüyor emeğine ellerine sağlık arkadaşım...İyi akşamlar mutlu haftasonu.

    YanıtlaSil
  25. Ben de çok seviyorum.Ellerine sağlık canım.Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  26. cok severim enfes gorunuyo kaptim bir tane canim haberin ola;))

    YanıtlaSil
  27. ne güzel de yenir çayın yanında, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  28. oooo mercimek köftesi gibisi var mı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  29. selamlar canımmm mutlu pazarların olsun nasılsın?
    aldım güzel mercimek köftelerini,şimdi burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/mercimek-koftesi.html yayındalar,gene bekliyorum,çok teşekkürler,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  30. Mercimek köftesine bayılırım cok severim..ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
  31. ellerine sağlık canım...bende cok severim.iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  32. Bak bunu çok severim,süper olmuş,ellerine sağlık,canım çekti:)

    YanıtlaSil
  33. Bayılırım bu tada günün her saati yiyebilirim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  34. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..sevgiler,mutlu haftalar:))

    YanıtlaSil
  35. allam yine bi afet.
    bunu bi kez kendi kendime yapıp yemiştim doyasıya.
    :)

    YanıtlaSil
  36. Çok seviyorum çok. Enfes görünüyor..

    YanıtlaSil
  37. her gun olsun her gun yerım o kadar yanı bu goruntuye dayanmam ımkansız ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  38. canım seni izliyorum ben banada beklerim
    kızım için dilediklerine teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  39. süper tamda hafta sonu mercimek köftesi yapmayı düşünüyordum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  40. elinize sağlık arkadaşım görünüş farkıyla çok leziz nefis olmuş..slmlar...

    YanıtlaSil
  41. İşte buna bayılıyorum :) Bir kere yapmayı denedim ama annemin yaptığı gibi olmadı. En kısa zamanda tarifini deneyeceğim canım. Bakalım bu sefer olacak mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kim bayılmaz ki:)malzemeyi bol tutarsan ve tarife uyarsan beğeneceğini düşünüyorum,umarım beğenirsin,sağol..

      Sil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..