Bu Blogda Ara

30 Mayıs 2012 Çarşamba

BATON KUMPİR

BATON KUMPİR


Herkese merhabalar.

  Bugün yine ilk tariflerimden olan,fotoğrafını ve tarifini güncellediğim nefis ve şık bir ikramlık getirdim sizlere.Eski tarifimi taslağa alalı bayağı olmuştu,bunu da yapalı oldukça zaman geçti ancak bir türlü yayına alamadım kendisini.
  Daha evvel ki tepside kumpirdi bu defa baton kek kalıbında yaptığım için adını da Baton kumpir  olarak değiştirdim,pekte afilli oldu.
  Eski tarifimle yeni tarifimi karşılaştırınca bayağı bir fark olduğunu farkettim,malzemesini daha bol tuttuğum için,bu daha leziz oldu,tarifi güncellemek de farz oldu.

Kumpiri,yıllar yıllarrr önce ilk olarak, kardeşim Yeşim yapmıştı,bizim çevrede bayağı bir revaçtaydı o zamanlar,ona giden kumpir isterdi.
    Şu aralar yurt dışında olduğundan,kimse ondan isteyemiyor malesef,ama yakında kısa bir süre için bile olsa gelecek,bu defa ben ona yapıp yedireceğim inşallah.
Kumpirin tarifini yayınlayıp ondan bahsetmeden geçemezdim,tabi öpmeden de,kocaman öpüyorum onu.
  Neyse efendim her yaptığımda ölçüleri ve tarifi değişen, kumpirimize geçebiliriz artık .

BATON KUMPİR

7-8 kişilik
MALZEMELER
içine:
10 adet orta boy haşlanmış patates
3-4  yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı bezelye ( haşlanmış)
1 çay bardağı  mısır ( haşlanmış)
10 dilim salam  (küçük doğranmış)
6-7 adet kornişon turşu  (küçük doğranmış)
200 gr  sosis  (küçük doğranmış)
10 adet biberli zeytin (küçük doğranmış)
2 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri
tuz
değirmende çekilmiş karabiber

üzerine:

dilediğiniz kadar;
bezelye,salam,sosis,mısır,biberli yeşil zeytin,kornişon turşu ve yeteri kadar kaşar peyniri rendesi.
 Dilerseniz ketçap ve mayonez

HAZIRLANIŞI

   Öncelikle haşlanmış patateslerin kabuklarını soyup iyice ezelim.Ardından erimiş tereyağını,tuzunu,karabiberini ve rendelenmiş kaşar peynirini ekleyip homojen bir karışım elde edene dek karıştıralım,ardından küçük küçük doğranmış sosisleri,bezelyeyi,mısırı,salamı,kornişon turşuyu,biberli yeşil zeytinleri de ekleyip malzemeler eşit dağılacak şekilde biraz daha karıştırıp,  önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında 15 dakika kadar pişirip,fırından alalım,bu arada fırın açık kalsın.
  Üzerine dilediğimiz miktarda doğranmış sosis,salam,kornişon turşu,biberli yeşil zeytin,bezelye,mısırla süsleyip tekrar fırına verelim,üst malzemeleri pişince, üzerine kaşar peyniri rendesi serpip son kez fırına sürelim,kaşarlar eriyince fırından alalım ve ılıyınca dilimleyerek servis edelim.
  Dilerseniz ketçap ve mayonezle servis edebilirsiniz.

   Yalnız aklınızda bulunsun,çok sıcakken dilimlemeye çalışırsanız pek başarılı olamazsınız,dağılacaktır.biraz ılındıktan sonra kesip servis ederseniz daha muntazam dilimleriniz olacaktır,ben Yağız paşa yemek için acele edince dilimlenmiş fotoğrafını çekemedim malesef.
   Aklınızda olsun derim..
AFİYET OLSUN...
                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

41 yorum:

  1. günaydınlar valla çok güzelmiş benimkilerede yapıyim bayılırlar..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok leziz vegüzel görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Kumpiri görünce Aklıma Ortaköy geldi.

    YanıtlaSil
  4. inanılmaz güzel olmuş. Pek heveslendim yapmaya. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Kumpiri çok severim özellikle istanbulda yaşarken fetipaşa korusuna giderdik kumpir yemeye:)tarifini çok beğendim nefis görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.. çok ta pratik.. aldım gitti tarifi..

    YanıtlaSil
  7. Sunumu çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım:)
    ev işi kumpirler çok daha lezzetli:) gerek porsiyonluk gerek bu şekil her türlüsü makbul bizlere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev usulü herşey zaten en güzeli ama bazen zorlanıyoruz işte,sağol canım..

      Sil
  9. reyhancığım eline emeğine sağlık canım. nefis olmuş kumpirin çok iştah açıcı görünüyor. denemeli hemen acilen. sevgiler selamlar olsun...

    YanıtlaSil
  10. Canım kahvaltılarda çok severiz yemesini ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Çok şık olmuş Reyhancım,tablo gibi:)

    YanıtlaSil
  12. harika bir lezzet ...
    canım çok güzel görünüyor...
    evde kumpir yapılıyor demek...
    bende kesinlikle deneyeceğim...
    ellerine emeklerine sağlkık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Kumpir olur da afilli olmaz mı canım heleki sen yaparsan
    görüntü iştah açıcı ve şık gerçekten:)
    ellerine sağlık canımmmmmm:)

    YanıtlaSil
  14. Kumpiri hertürlü severim ben.Süper olmuş.

    YanıtlaSil
  15. Canım benim ellerine sağlık nefis görünüyor kumpire bayılırım heleki seninde dediğin gibi malzemesi bol ise sevgiler canım

    YanıtlaSil
  16. Canımmm kardeşinin de senin de ellerine sağlık maşallah çok güzel olmuş. Tarifini aldım artık sık sık ben de yaparım. Süslemesiyle daha da bir ayrı şıklık kazanmış. Mutlaka tadı da süperdir.

    YanıtlaSil
  17. Nefis görünüyor canım , deneyeceğim .
    Ellerine sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Hmmmm enfes! Nasıl da açım :))
    Mimledim seni canım:)

    YanıtlaSil
  19. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.mutlaka deneyeceğim .sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar renkli ve güzel görünüyor öyle. Ellerine sağlık canım. Kumpiri bu şekilde hiç denememiştim. İyi fikir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. oooo goruntu harika ellerine saglik..sevgiler :)

    YanıtlaSil
  22. Hıımm değişik ama çooook lezzetli bir tarif. ellerine sağlık... bir kumpir sever olarak ilk fırsatta deneyeceğim.. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim canım ama şarküteri ürünlerini iyi pişirerek yap,malum çiğ et ürünleri yemen yasak artık senin:)
      sağol canım..

      Sil
  23. Canım kumpirin nefis görünüyor,ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  24. Harika gözüküyor,ellerinize sağlık..sevgiler:))

    YanıtlaSil
  25. Çok yaratıcı, yemesi kolay,sunum 10 numara.Ben bunu haftasonuna yapayım,ellerine sağlık Reyhan'cım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim dilekcim çok beğeneceksiniz bence,sağol arkadaşım..

      Sil
  26. aman allam ne buuuuu.
    üfffff bayılırım ben buna ki.
    aklımda olsun yapabilirim ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapabilirsin tabiside,hem kolay hem nefis yapa hayatım..

      Sil
  27. tariflerinde modası oluyor değilmi :)patatesle yapılan herşey makbulümdür,ellerine sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz mı :)?
      aynen benim içinde her hali makbuldür,sağol canım..

      Sil
  28. Harika bir görüntü,nefis bir lezzet.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir,elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tadı görüntüsünden daha güzel,teşekkür ederim..

      Sil
  30. selam elıne sağlık nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
  31. PEMBEBAKTERİ1 Haz 2012 01:00:00

    en bunu biliyorummm en kısa zamandada yapacağım inşallahhhh bu arada bir sayfada daha çok post görünürse daha iyi olur bence

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..