Bu Blogda Ara

16 Ağustos 2012 Perşembe

Üzüm Şerbeti



Herkese merhabalar.
Zaman nede çabuk geçiyor değil mi? ramazan ha geldi ha gelecek derken,sadece 3 günü kaldı.Ramazanın yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle sofralarımızdan içecekleri eksik etmedik.Hatta en çok içeceklerle geçirdik ramazanı..
Bende bu nedenle bol bol komposto,şerbet ve meyve suyu yaptım,
bu güzel şerbette aslında çok eski yayınlarımdan ancak onu da diğerleri gibi taslağa almıştım,buradaki ve buradaki iftar davetlerimde tekrar yapınca tarifi de güncelledim ve yepyeni haliyle sizlere getirdim.
Mutlaka deneyin derim,yaparken güzel olacağını tahmin ediyordum ama bu kadarını ben bile beklemiyordum.Tadı hala damağımızda.
Şimdiden hepinize bereketli iftarlar.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.

Diğer içecek tariflerime de göz atmayı unutmayın.

28.GÜN İFTAR MENÜSÜ



BOL BAHARATLI,MISIRLI TARHANA ÇORBASI
SALÇALI BİFTEK,PATATES VE PİRİNÇ PİLAVI
ÜZÜM ŞERBETİ
PASTANE USULÜ ŞEKERPARE









                                                         
Sahurda ne yapayım diye düşünüyorsanız,nefis KARIŞIK PİZZA yapın derim.


Tüm iftar önerilerime BURADAN ,tüm sahur önerilerime de BURADAN  ulaşabilirsiniz. 


                                                                   ÜZÜM ŞERBETİ
ÜZÜM ŞERBETİ
MALZEMELER

1 büyük salkım siyah üzüm
8-9 su bardağı su
1/2 limon
2 adet karanfil
1/2 su bardağı toz şeker (damak tadınıza göre azaltabilir yada çoğaltabilirsiniz)
1-2 avuç çekirdeksiz sarı üzüm

HAZIRLANIŞI

Öncelikle üzümleri ayıklayıp tencereye alalım,üzerine suyunu da ekleyip kaynamaya bırakalım.Kaynayınca şekeri, karanfilleri ve limonun suyunu ve  kabuğunu da posasıyla birlikte içine atalım.
Üzüm iyice rengini verene kadar biraz daha kaynatalım.Bu arada çok karıştırmayalım,sadece birkaç kez şekerin erimesi için karıştırmak yeterli olacaktır.Şeker miktarını anlamak için küçük bir bardağa 1-2 kaşık şerbetten koyup,biraz soğutalım ve şeker miktarına öyle bakalım,eğer şekeri azsa şeker,fazlaysa biraz daha su ilave edebiliriz.
Pişince ocağın altını kapatıp ılımaya bırakalım.Oda sıcaklığına ulaşınca,süzgeçten geçirip sürahiye boşaltalım ve  buzdolabına kaldıralım.
Soğuk olarak servis edelim.
Afiyet olsun.

Anne eli gibi'yi instagram'da takip etmek isterseniz Bu linkten ulaşabilirsiniz.



                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

17 yorum:

  1. canım mı çekti ne... harika görünüyor ellerinize sağlık. yapımı kolaymış bende deniycem. paylaşım için teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım harika bir menü olmuş.Bu sıcaklarda iftarda ilk olarak insanın aklına içecekler geliyor:)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu sene Ramazanı hiç anlayamadım, öyle çabuk geçtiki bayram geldi işte.

    Menü harika ama ben üzüm şerbetini özellikle çok beğendim mutlaka denicem ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. OF OF İFTARDA NE GÜZEL GİDER HANİ.. ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM.

    YanıtlaSil
  6. Reyhan'cım ellerine sağlık buz gibi harika sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. yine herşey çok güzel görünüyor...
    üzüm şerbetini bilmiyordum...
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yine harika donanmış iftar mönüsü..ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. heeey not aldım çok iyiiii.
    :)
    komposto meyve suyu şerbet ah ah sevilmez mi.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Menü harika,üzüm şerbetini hemen noy aldım ellerinize sağlık.İyi bayramlar.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. gönlünüzce geçireceğiniz nice bayramlara sevgiler

    YanıtlaSil
  12. !!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!!19 Ağu 2012 02:16:00

    ellerine saglik cok lezziz görünüyor :) hayirli geceler diliyorum...

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık,denedim ve enfes oldu,üzümler bitmeden yakaldığıma çok sevindim,tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    Blogunuzu yeni kesfedip hemen takibe aldim:)
    Sizide benimkine beklerim.
    http://komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Bir buyuk salkim uzum dediginiz acaba yaklasik yarim kilo uzume denk gelir mi? Yurt disinda yasiyorum, buraya gelen uzumler genelde Turkiyedeki gibi kapkara lezzetli degil, daha seffaf bi tur siyah uzum ve cok az tadi var. Simdi bir buyuk salkim uzum kullansam tadi az olur diye dusundum. Ondan belki uzumun miktarini biraz arttirmam gerekebilir.

    Hayirli gunler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen hemen yarım kilo kadardır,biraz daha fazlası olabilir,ama sizin üzümleriniz madem pek tatlı değil siz daha fazla katabilirsiniz.O'na göre diğer malzemeleri de ayarlamayı unutmayın ama,teşekkür ederim...

      Sil
  16. hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar,secgiler..

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..