Bu Blogda Ara

18 Nisan 2013 Perşembe

KADINBUDU KÖFTE

KADINBUDU KÖFTE
Herkese merhabalar.
  Bugün gerek tuhaf adıyla,gerek lezzetiyle Türk mutfağına damgasını vurmuş bir lezzet getirdim sizlere.Adını kim koymuş,neden bu ismi layık görmüş ? hep merak etmişimdir ama nedense hiç araştırma gereği duymadım :)

  Neyse lezzeti adının garipliğini örtüyor en azından.Kadınbudu köftenin en büyük özelliği içindeki pirinçtir,köfteyi dilerseniz pirinci haşlayarak dilerseniz kalan pilavınızı kullanarak yapabilirsiniz ama benim tercihim her zaman kalan pilavı kullanmaktan yana olmuştur.Hem israftan kurtarıyor hemde pilavın lezzeti köfteye geçiyor, yani daha lezzetli oluyor,sizlere de kalan pilavınızla yapmanızı öneririm.
  Normalde sade pilavla yapılır ama ben pek sade pilav pişirmem ,içinde ya tel ya da arpa şehriye olur,ancak bu benim pilavımı kadınbudu köfte olarak değerlendirmeme engel değil.Mesela bu köfteyi tel şehriyeli pilavdan yaptım gayet güzel oldu,sizin de aklınızda olsun şehriyeli pilavınızı kullanarak da gayet güzel bir kadınbudu köfte yapabilirsiniz.

  Diğer köfte tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

KADINBUDU KÖFTE

MALZEMELER

400 gr kıyma
1 su bardağı kadar haşlanmış pirinç yada pirinç pilavı (pirinç pilavıyla yapmanızı tavsiye ederim)
1 adet orta boy soğan
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı sıvı yağ
2 adet yumurta
taze çekilmiş karabiber
pul biber
tuz
bulamak için:
1 adet yumurta
yeteri kadar un
kızarmak için:
sıvı yağ

KADINBUDU KÖFTE

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle Kıymanın yarısını 1 yemek kaşığı sıvı yağda biraz tuzla kavuralım ve soğumaya bırakalım.Ayrı bir kapta çiğ kıyma,soğumuş kavrulmuş kıyma,rendelenmiş soğan ve sarımsak,2 yumurta,haşlanmış pirinç (kalan pilavınızı kullanırsanız daha lezzetli olacaktır),tuz ve baharatları güzelce yoğuralım ve 1 saat kadar dinlenmesi için buzdolabına kaldıralım.
  Dinlenen köfte harcından küçük yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp,yuvarlayıp yassılaştıralım.Hazırladığımız köfteleri önce una ardından çırptığımız yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartalım ve havlu kağıt üzerine alalım.
  Tercihen daha lezzetli olacağı için soğuk olarak servis edelim.
Ama ılık yada sıcak olarak da servis edebilirsiniz,tercihinize kalmış
AFİYET OLSUN...

48 yorum:

  1. Keşke akşama bizim evde de birisi bunu yapmış olsa da yesek:))ama bu sadece tatlı bir hayal. Elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bende aynı şeyi düşünürüm biri yapsa da yesem ama kimse yapmıyor benden başka :) teşekkürler...

      Sil
  2. en sevdiğim yemeklerden biri...
    harika görünüyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım..Çok güzel gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  4. bayılıyorum ben, adı hiç sorun teşkil etmiyor.Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Ah ah kızlarımın ikiside çok sever. Ellerine sağlık Reyhancım şahane görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  6. En güzel köftelerden biri ,çok güzel görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Kadinbudu koftenin bende hatirasi var:)) cok eskilere goturdun beni..unutmustum hatirlattin ellerine saglik diyorum..senelerdir yemedim yapabilecegime inanmiyorum zor geliyor ..nefis gozukuyor..Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden ki bence çok da güzel yaparsın sen :)sağol canım...

      Sil
  8. ellerinize sağlık, harika görünüyor

    YanıtlaSil
  9. süper görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Oğluşlarım pek sever,gerçekten nefiss ötesi bir lezzet:)
    Ellerine sağlık cnaım:)

    YanıtlaSil
  11. En sevdiğim yemeklerden biridir.Pilavı değerlendirmek adına da güzel bir fikir...Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bir köfte,annemde harika bir yapar bir an aklıma geldi ellerinize sağlık,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annenizin eline sağlık,çok teşekkür ederim...

      Sil
  13. Bizde çok seviyoruz kadınbudu köfteyi :)
    Ellerine sağlık canım, ne güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  14. Eli,ne sağlık canım çok severim benim ilk tarifim ondan benim için çok önemli:)))

    YanıtlaSil
  15. Çok severim Reyhanım ve gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık.
    Birde bir zamanlar bu köftenin adıyla ilgili bir şey duymuştum. Eskiden padişahların eşleri kilolu oldukları için,padişahlarda eşlerine jest yapmak istedikleri için bu ismi koymuşlar diye. Bilmiyorum arkadaşım şakamı söyledi gerçekmi ama böyle :)

    YanıtlaSil
  16. Şeker Tatlar Anneler Gününe Özel Kurabiye Seti Hediye Ediyor..Çekilişe katılımlarınızı bekliyoruz.Ayrıntılar.www.sekertatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım bayılırım bu köfteye de , kızarırken mutfağı saran kokuya da:))Köftenin adında biraz tuhaflık var ama dediğin gibi lezzeti bunu kapatıyor:))Ama bizim mutfağımızda ne isimlerle yapılan tatlılar var kadınbudu köfteyi gölgeleyecek kadar değilmi :))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Ailece çok severiz,canım ellerine sağlık.İyi hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  19. En sevdiğim tatlardan biridir.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Reyhan'cığım, ellerine sağlık enfes bir görüntü. Ben de çok severim bu ilginç isimli köfteyi :) Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Hiç denemedim ama çok severim. Soğuk yenebilmesi de önemli bir kolaylık. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en sevdiğim yönlerinden biri de budur zaten soğuk yenebildiği için günün her saati hazırlayıp akşama kadar beklete biliyorum.teşekkür ederim...

      Sil
  22. Canım çok severiz ailecek bu köfteyi. Çok da güzel oluyor :)))
    Ellerine sağlık nefis görünüyor...
    Öpüyorum canım,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. ay,uzun zamandır yapmamıştım,küçük hanım kırmızı et yemiyor,ama ara kendimizi de şimartmak lazım,akşama çıkarayım kıyma ,gözüm kaldı ...ellerin dert görmesin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalmasın gözün sen şimdi akşama şip şak yapı verirsin :)sağol canım...

      Sil
  24. Nasılda severim,eline sağlık Reyhan'cım.

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..