Bu Blogda Ara

17 Mart 2014 Pazartesi

PORTAKAL SOSLU İRMİK TATLISI



  Üç yıldır blog yazıyorum her kategoriden çeşit çeşit tarif vermişim ama nedense irmik helvası dışında irmikli hiç bir şey  paylaşmamışım.Nedense dediğime bakmayın siz ,nedenini çok iyi biliyorum aslında.
Eşimin irmikli tatlı sevmemesi ve yaptığım tatlıları en çok onun tüketiyor olması beni irmikten hep uzak tuttu.Her yapayım mı dediğimde Reyhan maceraya ne gerek var,yap bir irmik helvası da yiyelim dedi :)
  Ama son dört tarifle blogda ki irmikli tatlı eksiğini de gidermiş oldum,üstelik eşimde çok severek yedi,demek ki neymiş ön yargıyı kırmak gerekiyormuş :)
Daha evvel paylaştığım Vişne soslu irmik tatlısı ile arasındaki tek fark sosunun portakallı olması.Ayrıca yine evvelden paylaştığım evimin ilk misafir sofrası için yapmıştım bu tatlıyı.Misafirlerimden tam puan aldı,hatta eşimden bile :) Portakal mevsimi geçmeden mutlaka deneyin derim.
  Hepimize geçtiğimiz haftadan daha huzurlu ve sakin bir hafta diliyorum.

Diğer sütlü tatlı tariflerime Buradan ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1 paket yulaflı bisküvi (155 gr)
İrmik tatlısı için:
1 lt süt
1 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket vanilya
bir limon kabuğu rendesi
portakal sosu için:
3 adet portakal
1 küçük çay bardağı su
1 küçük çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
Üzerini süslemek için:
toz antep fıstığı
hindistan cevizi
fındık kırıkları
portakal kabuğu şekerlemesi



HAZIRLANIŞI

 Öncelikle yulaflı bisküviyi rondo ile ya da elinizle öğütün.Islatıp fazla suyunu süzdüğünüz kare borcama ezdiğiniz yulaflı bisküviyi eşit bir şekilde yayın.
  Ardından irmik tatlısı için;
Limon kabuğu ve vanilya hariç tüm malzemeyi bir tencereye alın tel çırpıcı yardımıyla iyice çırpın ve ocağa alın.Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin.Koyulaşıp muhallebi kıvamına gelen tatlıyı ocaktan alın, rendelediğiniz limon kabuğu ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
  Hazır olan irmik tatlısını hiç bekletmeden dikkatli bir şekilde bisküvilerin üzerine döküp soğuması için bir kenara alın.
Portakal sosu için;
Portakalın suyunu sıkın,toz şeker,su ve nişastayla birlikte nişasta ezilene kadar karıştırın.Orta hararetli ocakta kıvamı koyulaşana kadar pişirin ve ocaktan alın.Kabuk bağlamış ve soğumuş tatlının üzerine her yerine eşit gelecek şekilde dökün ve soğumaya bırakın.Oda sıcaklığına ulaştığında buzdolabına kaldırın en az 3-4 saat mümkünse bir gece dinlendirin.Tatlıyı ne kadar dinlendirirseniz servisi o kadar kolay olacaktır.
  Ben dilimledikten sonra, hindistan cevizi ve toz antep fıstığı,fındık kırığı ve portakal şekerlemesi ile süsleyip servis ettim.Siz dilerseniz başka bir malzeme ile de servis edebilirsiniz ama üzerine ne serperseniz serpin mutlaka servis esnasında yapın bu işlemi.


AFİYET OLSUN...
                                                 Twitter :    Reyhan Ksc
                                                 instagram :  reyhanksc
                                                 facebook:   anne eli gibi

23 yorum:

  1. yüzbintane link eklemişsin yazıya,ondan sonra vay linklerim kırılırsa :P pöf sanaaaaa.
    ben de irmik helvasını severim sadece.sana gelirsek filan haberin olsun.dereotunu sevmediğimi de söylemiş miydim :D hahah :)

    neyse uzattım yine :P tictocdan devam edeyim :D

    ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Bizim evde çok sevilir irmik tatlısı. Size de afiyetler olsun. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Eski tarifler pek değerli oluyor. Bende arada ilk yaptığım tarifleri yapıyorum. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. hmmmmm portakallar son demlerını yasarken yapmalı ki tadı damağımızda kalsın :)
    ellerine sağlık Reyhancığım..
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  7. portakala bayılırım, irmikli sütlü tatlılara da :) ah reyhan ne yaptın senin yüzünden kalkıp bunu yapasım geldi:) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Reyhan'cığım ellerine sağlık canım görüntü harika sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Reyhan'cığım ellerine sağlık görüntü nefis,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. İrmikle yapılan her şey bizim evde çok sevilir bu tarifi mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık Reyhan'cığım.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Bu tatlıyı bu hafta hemen denicem tam benlik çünkü
    Zaten canım çekti yapılır mı bu bize Reyhoş ya:)
    Ellerine sağlık,öpüyorum
    Kocaman sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Bizde de durum tam tersi:))Eşim seviyor ben sevmiyorum :))Ellerine sağlık canım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık çok lezzetli bir tatlı sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ah canım ah, bizim evde de durumlar sizinkiyle aynı. Benim eşimde irmik helvasını çok sevmesine rağmen sütlü irmik tatlısını pek sevmiyor. Bende genelde günlerimde yapıyorum :)) Çok da hafif bir tatlıdır üstelik, ben çok seviyorum. Ellerine sağlık senin de, nefis görünüyor. Şimdi o portakalın kokusuyla miss gibi de olmuştur :)))
    Afiyetler olsun canım, çok öpüyorum seni, sevgiler.....

    YanıtlaSil
  15. Görüntü harika, ellerinize sağlık. Yiyenlere afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  16. eminim bu lezzet harikadır ellerine sağlık kesinlikle haklısın ön yargıyı kırmak gerek :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Reyhan'cığım :) Tatlı sevmeyen ben bu aralar tatlılara saldırır durumdayım. Ellerine sağlık canım. Yağız'ı öperim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Gel de yeme .enfes görünüyor ellerinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Sütlü irmik tatlısı benim yaptığım ilk tatlıdır, daa çocukkene :) O yüzden bende anlamı bir başkadır :)
    Ama hiç bu kadar havalısını yapmamıştım bugüne kadar :) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  20. İrmik tatlısına bayılırııım birde portakalın o nefis aromasıyla muhteşem olur eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  21. üzülerek belirtmeliyim ki irmikli tatları sevmiyorum :/ hani sen yaparsın da yemem mi diyemiyceğim nihahah :P
    ama ellerine sağlık derim tabiki o kadar nankör olamam :P

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık canım …
    Portakallı irmik tatlısını çok severim…
    Her zamanki gibi çok güzel olmuş afiyetler olsun…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. süper görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..