Bu Blogda Ara

28 Aralık 2015 Pazartesi

Antep Fıstıklı,Tarçınlı Kurabiye


Günaydın,
Fotoğraflara bakılırsa bu haftaya da tatlı başlıyoruz anlaşılan:)
Kendi kendime bunu artık bir gelenek haline mi getirsem ,haftanın ilk tarifi hep tatlı mı olsa diyorum ama sonra sıkıntıya gelemediğimi bildiğimden vazgeçiyorum :)
Neyse ben blogumu istikrarlı bir şekilde yazayım da gelenekler de varsın eksik olsun.
Bugün yapmasını da yemesini de en sevdiğim,daha evvel başka malzemelerle de yapıp paylaştığım bir kurabiye tarifi vereceğim sizlere.
Bu hamurla yaptığım her kurabiye nefis oluyor,hamurda fazla bir değişiklik yapmıyorum yalnızca yemişlerini değiştiriyorum ya da ilaveler yapıyorum,biraz da boyutları değişiyor.
Daha evvel Fındıklısını ve çikolata parçalısını yapıp paylaşmıştım.Bunu da en sevdiğim yemiş olan Antep fıstığı ile yaptım.Sonuç beni şaşırtmadı,tek kelime ile enfesti.Çay saatine,çay davetlerinize mutlaka yapın sonra da kulaklarımı çınlatın :)
Diğer Kurabiye tariflerime Buradan,

MALZEMELER
(25-30 Adet)
120 gr. toz Antep fıstığı
200 gr. tuzsuz Tereyağı ( oda sıcaklığında )
1/3 su bardağı toz şeker (67 gr )
1 adet vanilya
2 su bardağından biraz fazla un (220 gr)
1 yemek kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı pudra şekeri

HAZIRLANIŞI
 Öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağ,toz şeker,vanilya,un,Antep fıstığını derince bir kaba alın,yoğurun.İlk başta hamur toparlanmayacak gibi görünse de yoğurdukça kendini toplayan oldukça yağlı ama ele yapışmayan bir hamur elde edeceğiz.Eğer un yeterli gelmezse azar azar elinize dökerek biraz daha ekleyebilirsiniz.Hamur elinize yapışmıyorsa un eklemeyi bırakın ve hamurla fazla oynamayın.Yağlı bir hamur olduğu için yoğurdukça ısınan tereyağından dolayı hamur yumuşayacaktır.
Fırını fansız olarak 160 dereceye ayarlayıp çalıştırın.Hamurdan cevizden küçük parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin.Hazırladığınız topları önceden ısıtılmış fırında altı üstü hafif kızarana kadar pişirin.Yaklaşık 20-25 dakikada pişiyor ancak süre fırından fırına farklılık göstereceği için siz arada kontrol etmeyi unutmayın.Hafif kızarması yeterli olacaktır.Pişen kurabiyeleri fırından alıp soğumaya bırakın ve iyice soğuduktan sonra karıştırdığınız tarçın,pudra şekeri karışımına bulayın.
Not: 
Ben orjinal tariftekinden daha az kullanmış olmama rağmen pudra şekeri,tarçın karışımından yine de arttı.Ancak ölçüleri daha da azaltmanızı tavsiye etmem,bulamak zorlaşabilir.Artan karışımı başka bir kurabiye de yada kek yapımında kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Twitter :    Reyhan Ksc
instagram :  reyhanksc
      

facebook:   anne eli gibi   
                                       

2 yorum:

  1. tam anne eli gibi olmuş canım ellerine sağlık huzurlu yıllar..

    YanıtlaSil
  2. Nefis kurabiyeler bunlar elinize saglik..huzurlu mutlu yil olsun..

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..